Opintopiirit tarjoavat Suomen seksologisen seuran jäsenille mahdollisuuden saada uusinta tietoa, keskustella mielenkiintoisista aiheista, jakaa kokemuksia sekä verkostoitua.

Tulossa:

Kirjapiiri 12.3.2024 klo 18.00

Kirjapiiristä saat lisää syvyyttä lukemiseen
Lukupiireissä pääsee vaihtamaan ajatuksia luetusta ja nauttimaan kirjoista yhdessä.

Seuran kirjapiiri kokoontuu 12.3.2024 klo 18.00 Zoomissa
Tällä kerralla keskustelemme Osmo Kontulan tuoreimmasta kirjasta:

Rakkaus mullistaa elämän

Kirjaan voit tutustua muun muassa:

E-kirja – Äänikirja :

Kirjassa Osmo Kontula etsii laajan tutkimusmateriaalinsa avulla vastauksia siihen, miten rakkaus mullistaa elämän ja mitä rakkaus ylipäätään on. Kirjan tarinat sanallistavat sen, millä kaikilla tavoilla rakkaus vaikuttaa elämään ja rikastuttaa sitä – tekee elämästä elämisen arvoisen.Kontulan tutkimusmateriaali sisältää erityisesti suomalaisten naisten kokemuksia rakkaudesta. Heille rakkaus on merkittävä osa arkea, jossa turvallinen, huolehtiva ja jopa hemmotteleva kumppani ylläpitää positiivista asennetta ja tukee, jos elämä ottaa koville. Rakkaus ehkäisee yksinäisyyttä jo pelkästään sillä, että on ihminen, jonka kanssa voi jakaa ja käsitellä päivittäin oman elämän merkityksellisiä tapahtumia. Rakkauden avulla on päästy irti masennuksesta, alkoholista, syömishäiriöstä ja vältetty jopa itsemurha.

Osmo Kontula on Suomen Seksologisen Seuran kunniapuheenjohtaja ja
Väestöliiton tutkimusprofessoriemeritus. Hän on erikoistunut seksuaaliterveyden ja -parisuhteidentutkimukseen ja julkaissut aiheista lukuisia tietokirjoja. Niihin sisältyy tutkimuksia parisuhteiden onnellisuudesta ja ongelmista, jotka johtavat parisuhde-eroihin.

Kirjapiiriin pääset mukaan jäsenille Membookin kautta lähetetyllä linkillä.