Vuosi 2022 on juhlavuosi!

Tervetuloa viettämään sitä kanssamme!

Suomen Seksologinenen Seura on joululomalla 20.12.2021- 13.1.2022. Lomalta palattuamme on juhlavuosi jo alkanut, sillä Suomen Seksologinen Seura täyttää syyskuussa 2022 25-vuotta!

Kuluneisiin vuosiin on mahtunut paljon upeita hetkiä, kuten yllä kuvassa:

Vuonna 2000 ilmestyi Seksuaaliterveys Suomessa teos (Tammi) sekä suomeksi että englanniksi. Se julkistettiin ensimmäisen Suomessa, Helsingissä järjestyn NACS konferenssin yhteydessä samana vuonna.

Kirja käytiin luovuttamassa konferenssin aikana Tasavallan Presidentti Tarja Haloselle. Sitä oli luovuttamassa kirjan toimittaneet: Osmo Kontula ja Ilsa Lottes, sekä heidän lisäksi kirjaan kirjoittaneet Dan Apter, Sirpa Valkama ja Olli Stålström.

Tämä oli ensimmäinen seksuaaliterveyden oppikirja koko maailmassa. Se löytyy edelleen verkossa englanniksi.

Syyskuussa 2007 oli seuran 10-vuotisjuhlat. Ne vietettiin Helsingissä postitalolla. Kuvassa kukitetaan tuolloin tuoreen NACS diplomin saaneita seuran jäseniä. Kuvassa yllä muun muassa vasemmalla tulevat seuran puheenjohtajat Maaret Kallio ja Leena Väisalä.

Onko sinulla kuluneista vuosista kuvia? Toivoisimme että lähetät niitä meille jarjestosihteeri@seksologinenseura.fi

______________________________________________________________________________

Uuteen vuoteen 2022 mahtuu paljon hyvää koulutusta jäsenillemme, näistä lisää tietoa tammikuussa.

22.04.2022 Kevätseminaari kannattaa jo nyt laittaa kalenteriin! seminaarissa pääsemme kuulemaan mm.

• Anu Kinnunen
  • Leena Väisälä

9.00–11.00 Opintopiirien vastaavien tapaaminen

12.00–16.00 Kevätseminaari

17.00–20.00 Kevätvuosikokous

___________________________________________________________________________

Seuran jäseniin lukeutuu huikeita ammattilaisia, joiden koulutuksiin on myös mahdollista osallistua:

Ymmärrystä vulvakivuista ammattilaisille -webinaari
3.2.2022 klo 12.00 – 16.00

Kipu on aina totta

Vulvallisten kipuun liittyy paljon mielikuvia, häpeän ja ahdistuksen kokemuksia.
Vulvakivut ovat tässä ajassa erityisen yleisiä ja niistä kärsii lukuisat vulvalliset elämänsä aikana.

Mikä auttaa ja mikä tuo helpotusta kipuihin?
Mitä olisi tärkeää ymmärtää vulvakivuista, jotta voimme auttaa asiakkaita?
Miten tänä päivänä kipuja hoidetaan niin lääketieteen, fysioterapian, itsehoidon ja mielen ymmärryksen kautta?

Mitä kivusta oli merkityksellistä ymmärtää, jotta sen kanssa voi elää tai sen saa jättää taakse.
Miten keskustella kaikesta kipuun liittyvästä asiakkaan kanssa?

Kipu vaikuttaa usein seksuaaliseen haluun, kokemukseen omasta nautinnosta ja suhteisiin, joissa on seksiä.
Ja tässä kaikessa ihmiset tarvitsevat apua.

Kohderyhmä:
Seksuaaliterapeutit, seksuaalineuvojat
Lääkärit, gynekologit, fysioterapeutit, toimintaterapeutit
Kehojen kanssa työskentelevät

Huom!
Asiakkaille voit vinkata omasta webinaarista 26.1.2022

Aika:
3.2.2022 klo 12.00 – 16.00

Verkkoalusta:
Zoom -alusta

Tallennus:
Webinaarin luento-osuuden saat tallenteena, joten voit katsoa se haluamallasi ajalla.
Tallenne toimitetaan muutamassa päivässä webinaarin jälkeen.

Webinaarissa pääset kuulemaan kivunhoidon ammatillisuuden ydintä.

Webinaarin teemat:

• Seksuaalinen kipu, tavallisimpia taustasyitä, Katja Kero
  • Miten lantionpohjan saa rentoutettua lempeästi, Anu Parantainen
  • Miten helpotan asiakasta kivun kohtaamisessa mielellisesti ja kehollisesti, Päivi Heinonen
  • Kipu suhteessa ja mistä on tärkeää puhua?, Susanna Syld

Webinaarin luennoitsijat:

Katja Kero
Lääketieteen tohtori, naistentaudit ja synnytys
Psykoterapeutti
Seksuaalineuvoja

Anu Parantainen
Lantionpohjan fysioterapeutti (vuodesta -93)
Uroterapeutti
Seksuaalineuvoja

Päivi Heinonen
Erityistason seksuaaliterapeutti (NACS)
Auktorisoitu seksuaalineuvoja
Sairaanhoitaja (AMK)
Trauma- ja kriisityön täydennyskoulutus
Voimauttavan valokuvan ammatilliset perusteet
Psykofyysisen psykoterapian perusopinnot
Tmi Endor & Fiini

Susanna Syld
Erityistason seksuaaliterapeutti (NACS)
Auktorisoitu seksuaalineuvoja
Mentaalivalmentaja
Yhteydessä Oy

Mukana luennolla:

Korento ry kertomassa omasta toiminnastaan:
Gynekologinen potilasjärjestö
Toiminnanjohtaja Elina Purho

Hinta:

Liput saatavilla:

Early Bird -hinta 31.12.2021 saakka
110 e (sis alv:n)

Normaali hinta:
129 e (sis. alv:n)

Hintaan sisältyy webinaari, sen tallenne ja PDF:nä kipuanamneesi, jolla voit asiakkaan kanssa hahmottaa kipua ja sen merkitystä elämään.
Tallenne ja anamneesi toimiteteen jälkikäteen sähköpostilla muutamassa päivässä.

______________________________________________________________________________

Eurooppalainen yhteistyö on osa seuran toimintaa:

16th Congress of the European Federation of Sexology

30 June- 2 July 2022 Aalborg, Denmark

This congress is normally attracting a variety of professions working with sexual rehabilitation, education, therapy and treatment that of sexual dysfunctions, public sexual health and prevention of sexual dysfunctions. Furthermore the congress addresses themes relevant for those working with victims of rape and/or incest. Of increasing importance is gender incongruence as a theme. Thus we welcome doctors of all specialities including gynaecology, oncology, urology, psychiatry, endocrinology, plastic surgery, general medicine. Furthermore anthropologists, journalists, midwives, physiotherapists, nurses, occupational therapists, pharmacists, philosophers, policemen, psychologists, psychotherapists, religious leaders, social workers, speech therapists, teachers and many, many more.

Hyvää joulua ja menestystä vuoteen 2022

Suomen Seksologinen Seura,