JÄSENKIRJE nro 3/2021

HALLITUKSEN TERVEISIÄ

Lämpöistä kesäkuuta, hyvät Suomen Seksologisen Seuran jäsenet. Ruudullasi on vuoden 2021 kolmas jäsenkirje. Kevätkausi on ollut työntäyteinen, ja nyt kausi on siinä pisteessä, että on aika laittaa hetkeksi työt tauolle. Seuran hallituksen kesätauko on 15.6-9.8.2021, jolloin myös tiedotuskanavat pääosin hiljenevät.

Vuosikokous toteutui 10.6.2021 zoomin välityksellä, kiitos kaikille linjoille päässeille. Kokouksessa käytiin läpi esimerkiksi vuoden 2020 toimintakertomus ja tilinpäätös. Kokouksessa käytiin vilkasta keskustelua Seuran taloudesta, keskusteluja jatketaan tarpeen mukaan. Seuran syyskaudessa siintää syysseminaari Rovaniemellä 8.10.21. Kirjapiiri, tutkijakahvit sekä syyskokous toteutuvat myös loppuvuoden aikana. Huomiona mainittakoon, että kirjapiiritoimintaan kaivataan edelleen jäsenkunnasta halukasta vetäjää: Jos innostusta löytyy, kysy lisää toiminnasta Seuran järjestösihteeriltä jarjestosihteeri@seksologinenseura.fi.

Kevään aikana on tullut todetuksi useaan otteeseen Suomen Seksologisen Seuran olevan jäsentensä summa. Tästä toistuvasta punaisesta langasta koostui idea perustaa työryhmä, joka kartoittaa jäsenistön toiveita ja ajatuksia Seuran toiminnan kehittämiseksi. Työryhmä alkaa syyskaudella selvittää mikä olisi paras väylä saada mahdollisimman monien ääni kuuluviin ja näin ollen Seuran toimintaa entistä enemmän jäsentensä näköiseksi.

Ihanaa kesää kaikille!

Lämmöllä,
Suomen Seksologisen Seuran hallitus

NACS AUKTORISOINNEISTA

Aiemmin jäsenistölle on lähetetty tietoa kliininen seksologi –auktorisoinneista Membook –tiedotteena. Tässä vielä kertauksena – Pohjoismainen NACS-auktorisointityöryhmä on kokoontunut viimeisten vuosien aikana ja pyrkinyt yhteisten kriteerien luomiseen pohjoismaisille auktorisoinneille. Viimeisin työryhmän kokous oli 10.5.2021, jossa työryhmä totesi, että NACS-auktorisoinneista kliinisen seksologin auktorisoinnit ovat tauolla siihen asti, kunnes lisätyötä on tehty pohjoismaiden kesken kriteeristön selkiyttämiseksi.

Auktorisointeja koskevat kysymykset voi lähettää sähköpostiin nacs.auktorisointi@seksologinenseura.fi. Huomioithan, että seuraava pohjoismainen auktorisointiryhmän kokous pidetään tämän hetken tiedon mukaan lokakuun NACS-konferenssissa 1.-3.10.2021, jossa asian käsittelyä jatketaan. Saamme vasta tuolloin lisätietoa, miten yhteisten auktorisointikriteerien selkiyttämisen prosessi jatkuu. Tiedotamme asiasta heti, kun Suomen Seksologisella Seuralla on tarkempaa tietoa prosessin etenemisestä.

SYYSSEMINAARI

Suomen Seksologisen Seuran syysseminaari Rovaniemellä

Aika: pe 8.10.2021 klo 11.30-16.30.
Paikka: SANTA’S HOTEL SANTA CLAUS, Korkalonkatu 29, 96200 Rovaniemi.
Syysseminaari järjestetään hybridinä – Paikan päälle mahtuu 60 ensimmäistä ilmoittautujaa ja lopuilla on mahdollisuus seurata syysseminaaria etänä. Ilmoittautuminen seminaariin 1.9.2021 mennessä tästä linkistä: https://fi.surveymonkey.com/r/LTQRVHW

Alustava ohjelma (muutokset mahdollisia):

– Nuorisopsykiatrin kokemuksia transsukupuolisten nuorten hoidosta – Krista Linnus, Lääketieteen tohtori, Nuorisopsykiatrian erikoislääkäri, Psykoterapeutti, SLL psykoterapian erityispätevys, Kliininen seksologi (NACS)
– Uskonto ja seksuaalisuus – Aini Linjakumpu, YTT, dosentti, Politiikkatieteiden yliopistonlehtori
– Moninaisuus – yhteisölliset haasteet ja mahdollisuudet – Hanna Peltomaa YTM, tutkija
– Lisäksi kokemusasiantuntijan puheenvuoro varmistuu myöhemmin.

Majoitusta seminaaripaikalla tarjoushinnalla:

SANTA’S HOTEL SANTA CLAUS, Rovaniemi
Hotelli tarjoaa omakustanteista majoitusta seuraavasti. Jokainen varaa ja maksaa itse huoneen. Voit varata huoneen tarjoushinnalla tunnuksella Suomen Seksologinen Seura tai varausnumerolla 955071. Huomioithan, että kiintiö puretaan 20.9.2021, jonka jälkeen huone saatavuuden mukaan.

MAJOITUS 8.-9.10.2021
• 102eur/vrk/1hh standard huoneessa
• 116eur/vrk/2hh standard huoneessa
• 122eur/vrk/1hh tilavassa superior huoneessa
• 136eur/vrk/2hh tilavassa superior huoneessa
• hintoihin sisältyy aamiainen, iltasauna ja Wifi

Kuluton peruutus saapumista edeltävänä päivänä klo 18 mennessä.

-SEURAAVA JÄSENKIRJE ILMESTYY ELOKUUSSA. NYT – MAINIOTA KESÄÄ KAIKILLE-